Máš účet a chceš se přihlásit?

Mc’n‘Roll s Přemkem Forejtem způsobil válku diskuzí. Proč je reklama tak skvělá?

Po výrazné a úspěšné reklamě na Lidl se Kapitán Demo, skutečným jménem Jiří Burian, dostal k zakázce na reklamu pro největší fast food řetězec McDonald’s, který relativně nedávno uzavřel spolupráci s majitelem fine diningové restaurace Entré v Olomouci a moderátorem reality show Masterchef, Přemkem Forejtem.

„Zaprodanec!“

Píseň a videoklip s názvem Mc’n’Roll vzbudil po pár hodinách sdílení na sítích obrovskou vlnu kritiky. Z komentářů se neustále opakuje pár stejných hejtů: „Tohle je absolutní dno.“, „Nic tak příšernýho jsem nikdy neslyšela. Nevěřím vlastním uším a očím.“, „Je to vykradený nápad.“, „Jak může šéfkuchař vyhlášené restaurace propagovat fast food? Forejt se zaprodal.“

Video bezpochyby sklidilo obrovský údiv nad tím, jak něco tak nekonvenčního, bláznivého a podle slov odpůrců bizarního, mohlo vyjít na světlo pod oficiálním světovým brandem. Jakoby si samotní tvůrci dokonce utahovali ze svých zákazníků.

Fancy kuchař ve fast foodu

Otázkou je, proč by nemohl znalý šéfkuchař pracovat pro biliónový řetězec? Protože to není fancy ani zdravé? Pochybuji, že to jako argument stačí. Z tzv. Mekáče spousta lidí, i těch, kteří podnik navštěvují, dělají nezdravé zlo, které bychom neměli jíst a už vůbec bychom neměli spojovat Přemka Forejta, jakožto kulinářského majstra s něčím takovým. Je to podle nich totiž pod úroveň.

Dá rozum, že budete-li se stravovat výhradně ve fast foodech, nedosáhnete pravděpodobně BMI 21. Za to na každém z nás je, kde a co se rozhodneme sníst k obědu nebo večeři. Kila navíc a vysoký cholesterol totiž stejně tak můžete nabrat i ve fine diningové restauraci. Aha.

Hrající hamburgery a projekce zla

Zlo totiž není ve fast foodech, ale v nás. Stejným způsobem to reflektují i komentáře v diskusích pod videem. Proč by někoho měli urážet hrající hamburgery a rapující Forejt? Možná proto, že hamburgery zvuk nevydávají, text je příliš jednoduchý a celé to nevypadá, že tahle reklama stála hodně peněz. Nebo možná také proto, že pro Forejta to očividně není klesnutí pod úroveň, ale naopak je to zábava, odlehčení a dobře uzavřená spolupráce. Napadá mě, jestli ti, co tuhle reklamu berou příliš vážně, by se neměli zamyslet nad tím, jak jim škodí, když především sami sebe tak berou – vážně. Ale ono to vážné není.

Reklama zabrala!

To, že po pár dnech od spuštění reklamy se ví, že funguje, je bez debat. A právě o to se tu hraje. Ty nejlepší marketingové reklamy se vám totiž dostanou pod kůži, do vašeho nevědomí, aniž byste to tušili. A známé pořekadlo hlásající, že špatná reklama je taky reklama, tu platí dvojnásob. Hrací hamburgery s Forejtem jsou teď všude. Kdyby byl McDonald’s tak laskavý a zveřejnil nám počty návštěvnosti provozoven u nás, měsíc před a po zveřejnění téhle reklamy, viděli bychom to sami. A tak jestli podobnou reklamu někdo předtím natočil nebo ne, je úplně jedno. Protože až se budete procházet kolem otevřených dveří McDonald’s a dovnitř vás zatáhne nechvalně známá vůně čerstvě usmažených hranolek, možná si ani nevzpomenete na refrén z hudební sklady „Yum, yum, yum, je to fresh, mám to rád.“

Zajímavost: Řetězec McDonald’s je na světě od roku 1940 a k dnešnímu dni provozuje přes 35 tisíc poboček po celém světě a podle společnosti se více než 83 % produktů a surovin vyrábí v zemi, kde se restaurace nachází.

Zajímá tě nae? Odebírej náš feed a objev toho více